Ostatni (prawdziwy) nowy model Packarda, był fabrycznym zlepkiem na żądanie - posiadając przód droższego Patriciana montowany do nadwozia Clippera, z 275 KM,podwójnym wydechem, samopoziomującym się zawieszeniem na drążkach skrętnych, automatyczna skrzynią biegów Twin Ultramatic ( operowaną poprzez przyciski),wspomaganiem układu kierowniczego oraz hamulcowego (Easymatic), elektrycznie rozkładaną anteną i tak regulowanymi siedzeniami, barwionymi szybami, oraz unikalnym dla tego modelu wnętrzem i olistwowaniem.
A to wszystko za 600-800 $ taniej niż model 400.Sprzedawały sie szybko, ale był to koniec Packarda, więc inaczej niż Chevrolet '56, sprzedający się "w milionach", wykonano tylko 1037 Executiv.
Dla mnie osobiście jest to jeden z najlepiej zaprojektowanych wozów z całej dekady. Tego znalazłem dziś na E-bayu, może nie jest w najlepszej kondycji, ale nie stracił nic z tego zapierającego dech wrażenia jakie stwarza jego prosty, ale imponujący grill, udane powieki nad reflektorami, i potężne kły zderzaka. Wysmakowany, skromnie ukształtowany obszar malowania drugim kolorem na boku dodaje mu długości, a skrzydła w niezauważalny sposób wypływają z boku wozu uformowanego w to, co 2-3 lata temu było jeszcze wspomnieniem po oddzielnym błotniku tylnym. Zakończone potężnymi, ale eleganckimi lampami otaczają pojemny bagażnik podkreślony emblematami opisującymi markę i model.
...prosty, ale imponujący grill, udane powieki nad reflektorami, i potężne kły zderzaka...
...zakończone potężnymi, ale eleganckimi lampami... pojemny bagażnik podkreślony emblematami opisującymi markę i model...
Deska rozdzielcza z... automatyczna skrzynią biegów Twin Ultramatic ( operowaną poprzez przyciski)...zestaw przycisków widoczny po prawej za kierownicą.
Po części zgadliście - znowu nie miałem o czym pisać. Po części nie - spędziłem nad tym Packardem cały dzień, gapiąc sie na niego jak ubogie dziewczę wietnamskie na reklamę lalki Barbie.Chciałem żeby ten dzień sie jakoś zapisał.